Το Υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσίασε την πλατφόρμα «axiologisi.ypes.gov.gr», ένα νέο εργαλείο για την άμεση αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες. Η πρωτοβουλία αυτή σηματοδοτεί μια κομβική στιγμή στην προσπάθεια αναβάθμισης της δημόσιας διοίκησης, καθώς επιδιώκει να ενσωματώσει την οπτική των χρηστών των υπηρεσιών στην αναγνώριση και αντιμετώπιση υφιστάμενων προβλημάτων.
Η πλατφόρμα, προσβάσιμη μέσω του gov.gr και σχεδιασμένη για την απρόσκοπτη χρήση από άτομα με αναπηρία, θα λειτουργεί δύο φορές τον χρόνο (Απρίλιο-Μάιος και Οκτώβριος-Νοέμβριος). Οι πολίτες, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet για διασφάλιση της ανωνυμίας και της μοναδικότητας της συμμετοχής, θα κληθούν να αξιολογήσουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών του κεντρικού κράτους (όπως η ΑΑΔΕ και ο e-ΕΦΚΑ), αλλά και υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης (καθαριότητα, οδοποιία, ηλεκτροφωτισμός).
Το ερωτηματολόγιο, το οποίο εκτιμάται ότι θα απαιτεί 7-8 λεπτά για τη συμπλήρωσή του, θα επικεντρώνεται στην εμπειρία των πολιτών από τη χρήση συγκεκριμένων υπηρεσιών τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς και στην ικανοποίησή τους από ψηφιακές υπηρεσίες. Σημαντικό είναι ότι η αξιολόγηση δεν αφορά τους δημοσίους υπαλλήλους ατομικά, αλλά τη λειτουργία των υπηρεσιών συνολικά.
Η συλλογή δεδομένων θα περιλαμβάνει την ηλικία και την περιοχή κατοικίας των συμμετεχόντων, επιτρέποντας πολυεπίπεδες αναλύσεις με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια. Στόχος είναι η δημιουργία μιας πλούσιας βάσης δεδομένων που θα συμβάλλει στον εντοπισμό δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών, καθώς και στην επικαιροποίηση των ερωτήσεων με βάση τις παρατηρήσεις των πολιτών και την πρόοδο της ψηφιοποίησης.