Σε εφαρμογή έχει τεθεί η υποχρεωτική εκμάθηση της διαδικασίας τοποθέτησης και αφαίρεσης αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα μέσω των πρακτικών μαθημάτων στις σχολές οδήγησης με τους επαγγελματίες του κλάδου να αξιολογούν αυτήν την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως θετική και αρκετά χρήσιμη για τους οδηγούς. Ωστόσο, καθυστερήσεις φαίνεται πως αντιμετωπίζουν χιλιάδες οδηγοί στη διαδικασία έκδοσης και ανανέωσης του διπλώματος.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Η διαδικασία τοποθέτησης και αφαίρεσης αντιολισθητικών αλυσίδων εντάσσεται πλέον στα 25 πρακτικά μαθήματα που καλούνται να ολοκληρώσουν οι υποψήφιοι οδηγοί για την εκπαίδευσή τους. «Η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων είναι σκέλος της θεωρητικής εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών ενώ έλειπε από τα πρακτικά μαθήματα καθώς δεν είχαμε έντονα φαινόμενα χιονοπτώσεων όπως αυτά που παρατηρήθηκαν πρόσφατα στην Αττική με το χάος σε Αττική Οδό και γενικότερα στους δρόμους. Λόγω και της κλιματικής αλλαγής παντού πλέον στη χώρα μπορούμε να δούμε έντονα καιρικά φαινόμενα. Ορθά, λοιπόν, αποφασίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η εγκύκλιος για την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον απρόοπτα περιστατικά», ανέφερε χαρακτηριστικά στο ThessToday.gr o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Διαμαντής Ηλιάδης.
Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο, στη βόρεια Ελλάδα όπου παρατηρούνται πιο συχνά έντονες χιονοπτώσεις, πολλοί εκπαιδευτές σχολών οδήγησης έχουν ενσωματώσει στα πρακτικά μαθήματα και τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.
Επιπλέον κόστος για τους υποψήφιους οδηγούς;
H πλειοψηφία των υποψήφιων οδηγών είναι σύμφωνη με αυτήν την απόφαση και τη χαρακτηρίζει ως ιδιαίτερα χρήσιμη, ειδικά σε περιόδους με έντονες χιονοπτώσεις. Το συνολικό κόστος για το δίπλωμα οδήγησης δεν επηρεάζεται από τη νέα προσθήκη εφόσον οι μαθητές δεν έχουν ολοκληρώσει τα 25 μαθήματα πρακτικής. «Από την περασμένη Τρίτη η υποχρεωτική εκπαίδευση για αντιολισθητικές αλυσίδες περιλαμβάνεται στα 25 πρακτικά μαθήματα. Το συνολικό κόστος για το δίπλωμα θα επηρεαστεί μόνο στην περίπτωση που ο υποψήφιος οδηγός έχει ολοκληρώσει τα 25 πρακτικά μαθήματα όπως προβλέπεται. Υποχρεωτικά θα χρειαστεί να κάνει ένα επιπλέον μάθημα με μικρό κόστος. Ακόμη, η διαδικασία αυτή δεν περιλαμβάνεται στην εξέταση που καλείται να περάσει ο υποψήφιος οδηγός ώστε να του δοθεί το δίπλωμα οδήγησης. Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου, αφορά την υποχρεωτική εφαρμογή στα πρακτικά μαθήματα και φυσικά στη θεωρητική εκπαίδευση», εξήγησε ο κ. Ηλιάδης.
Η έλλειψη προσωπικού φέρνει αναμονές στα διπλώματα
Το τελευταίο εξάμηνο η υποστελέχωση του προσωπικού στις Διευθύνσεις Μεταφορών έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθυστερήσεις και αναμονές σε όλη τη χώρα όσον αφορά στις διαδικασίες για τα διπλώματα οδήγησης. «Αναμονές σημειώνονται σε όλη την Ελλάδα αλλά είναι διαφορετικές περιπτώσεις από περιφέρεια σε περιφέρεια. Οι μεγάλες αναμονές που είχαν παρατηρηθεί εν μέσω κορωνοϊού έχουν μειωθεί. Ωστόσο, λόγω της έλλειψης προσωπικού στις Διευθύνσεις Μεταφορών προκύπτουν καθυστερήσεις στην διαδικασία έκδοσης και ανανέωσης του διπλώματος οδήγησης», τόνισε.
Στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, παρατηρείται μεγαλύτερη αναμονή στη θεωρητική εξέταση των υποψήφιων οδηγών καθώς στην πόλη υπάρχουν δύο Διευθύνσεις Μεταφορών όπου λόγω υποστελέχωσης προσωπικού, δεν είναι διαθέσιμες προς εξέταση αρκετές αίθουσες. Στη Θράκη, αντιθέτως, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην έλλειψη των εξεταστών.
Όπως δηλώνει ο κ. Ηλιάδης, η φυσιολογική αναμονή για την ανανέωση του διπλώματος είναι μέχρι δύο μήνες ενώ λόγω της υποστελέχωσης σε ορισμένες περιοχές φτάνει μέχρι και 4 μήνες. Παρομοίως, η διαδικασία ψηφιακής έκδοσης διπλώματος στην ελληνική επικράτεια διαρκεί έως 4 μήνες ενώ σε κάποιες περιοχές ξεπερνά το τετράμηνο. «Σημειώνεται ότι μόνο από τις Διευθύνσεις Μεταφορών της Αττικής περνούν τον χρόνο πάνω από 2.500.000 πολίτες για εξυπηρέτηση. Το νούμερο είναι αρκετά μεγάλο, επομένως η άμεση πρόσληψη προσωπικού κρίνεται αναγκαία για την καλύτερη και πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των πολιτών», σχολίασε ο κ. Ηλιάδης.
Αυξήσεις στα καύσιμα και δίπλωμα οδήγησης
Σχετικά με το αν οι αυξήσεις στην ενέργεια και τα καύσιμα έχουν οδηγήσει σε άνοδο των τιμών για το δίπλωμα οδήγησης, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης επισήμανε ότι «Αν και ενδεχομένως είμαστε το μοναδικό επάγγελμα το οποίο εξαρτάται άμεσα από την ενέργεια, την βενζίνη και το πετρέλαιο, δεν έχει αυξηθεί το κόστος για το δίπλωμα οδήγησης. Οι επαγγελματίες του κλάδου κατανοώντας τις συνθήκες, έχουν κρατήσει χαμηλά τις τιμές με την οικονομική επιβάρυνση για τους ίδιους να είναι, ωστόσο, μεγάλη. Ο προβληματισμός στον κλάδο είναι ορατός. Το γεγονός ότι έχουμε κρατήσει τις τιμές χαμηλά είναι προς όφελος των πολιτών αλλά σίγουρα όχι προς όφελος των ιδιοκτητών της κάθε σχολής».