ΓΡΑΦΕΙ Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Δυστυχώς καλά νέα για την Πέλλα δεν υπάρχουν…. Ή έχουμε να τα ακούσουμε καιρό!!! Φυσικά αναφέρομαι σε έργα υποδομής και ανάπτυξης της περιοχής μας η οποία πραγματικά διψάει. Αυτό το οποίο υπάρχει εξασφαλισμένο είναι η κατασκευή του δρόμου Έδεσσα Θεσσαλονίκη και αυτό σε κομμάτια χωρίς να υπάρχει ασφαλής ορίζοντας έναρξης αφενός των εργασιών και αφετέρου ολοκλήρωσης του… Το άλλο έργο που φαίνεται ότι έχει μπει στις ράγες είναι το φράγμα του Αλμωπαίου ποταμού που και αυτό έχει καθυστερήσει σημαντικά. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει τίποτα… Οι ανάγκες πολλές όπως η οδική σύνδεση της Βέροιας με την Σκύδρα που θα φέρει πιο κοντά τον τουριστικό ορεινό όγκο μας στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους…
Η αλήθεια είναι ότι σήμερα τα ταμεία του Κράτους για έργα υποδομής είναι άδεια. Άρα αν δεν βρεθούν χρηματοδοτικά εργαλεία, η Πέλλα θα δει να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται έργα μετά το 2030…. Φυσικα ευθύνη έχουν καταρχήν οι Βουλευτές της πλειοψηφίας του νομού μας, ο ένας εκ των οποίων είναι και Υφυπουργός, καθώς η Πέλλα έχει μείνει πολύ πίσω. Ευθύνη όμως έχει και η Περιφέρεια του Απόστολου Τζιτζικώστα με την αλαζονεία του 60% αντιμετωπίζει την περιοχή μας ως ψωροκώσταινα, όπως και οι Δήμαρχοι της περιοχής μας. Όλοι γνωρίζουμε πως για να υπάρχουν διεκδικήσεις και απαιτήσεις από τους φορείς, απαιτούνται απαιτούνται «ώριμοι φάκελοι» για τα έργα. Το ερώτημα είναι ότι υπάρχουν για όσα ζητούμε στην Πέλλα; Μήπως οι πολίτες ζητούν πολλά ενώ οι φορείς είναι έτοιμοι για λίγα; Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν είναι έτσι, αλλά δεν κατανοούμε πώς χρήματα υπάρχουν για άλλες περιοχές της χώρας, αλλά όχι για την Πέλλα!!!
Η εξήγηση μπορεί να βρίσκεται στον κακό προγραμματισμό μας και -ακόμη χειρότερα- στις απαιτήσεις που προβάλλονται να φτιάξουμε μόνοι μας τα έργα, με την παραχώρηση της αρμοδιότητας και τις υπαναχωρήσεις – «ποταμό», διαπιστώνεται η αδυναμία υλοποίησης. Μπορεί να φταίει και ότι ποτέ δεν απαιτήσαμε σθεναρά όσα δικαιούμαστε. ΤΑ χρήματα του ΕΣΠΑ πάντως όσο πάνε και λιγοστεύουν και συνεπώς πρέπει, όσοι έχουν την ευθύνη, να κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις με πλήρεις φακέλους και να αφήσουν τα επικοινωνιακά σόου προς εντυπωσιασμό των πολιτών. Σήμερα μπορεί κάποιος να μας πει με σιγουριά πόσα χρήματα θα διατεθούν στην Πέλλα μέχρι στο 2030 στην οδοποιία; Η άποψη μου είναι ελάχιστα και λιγότερα από τους Εθνικούς πόρους. Άλλωστε η Κυβέρνηση εκτός από τον δρόμο Έδεσσα-Θεσσαλονίκη, δεν έχει δεσμευτεί για κανένα άλλο απολύτως έργο. Όποιες κουβέντες ακούσαμε κυρίως προεκλογικά, ήταν στον αέρα για λόγους σκοπιμότητας, χωρίς κανένα αντίκρυσμα! Έτσι όμως δημιουργούνται και νέα αδιέξοδα στα ήδη υπάρχοντα, χωρίς να διαφαίνεται δυνατότητα εξόδων διαφυγής…
ΓΙ’ αυτό και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, κάθε φορά αναφέρεται μόνο στον άξονα Έδεσσα Θεσσαλονίκης, αλλά κι αυτός προς το παρόν βρίσκεται στον «αέρα»! Γιατί όμως πάλι η Πέλλα να βρίσκεται με την «πλάτη στον τοίχο»; Τόσα χρόνια γιατί δεν μπόρεσε να φτιάξει τους βασικούς, τουλάχιστον, οδικούς άξονες που ζητά και κάποια άλλα έργα; Στο σημείο αυτό θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δώσει η Περιφέρεια στη δημοσιότητα τούτα τα στοιχεία: πόσα είναι τα χρήματα που της δόθηκαν από Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα, έστω από το 2010 μέχρι σήμερα και πού τα διέθεσε. Αυτό θα έδινε απαντήσεις σε πολλά. Είναι τόσο απλό και δε βλέπουμε το λόγο να μην το κάνει….