+35
°
C
High:+41
Low:+23
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
ΑρχικήΟικονομία & ΑγροτικάΕπιχειρήσειςΗ Θεσσαλονίκη σε Κρίση: Η Ανάγκη για Άμεσες Διορθωτικές Κινήσεις

Η Θεσσαλονίκη σε Κρίση: Η Ανάγκη για Άμεσες Διορθωτικές Κινήσεις

Δημοσιευτηκε στις

Η Θεσσαλονίκη σε Κρίση

Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, άλλοτε πρωτοπόροι στην ανάπτυξη, βρίσκονται σήμερα αντιμέτωπες με μια βαθιά οικονομική κρίση. Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της πόλης έχει μειωθεί στο 50% του μέσου όρου της ΕΕ, ενώ τα εισοδήματα των κατοίκων έχουν υποχωρήσει κατά 65%. Το χάσμα με την Αθήνα, όπου το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ανέρχεται στο 92% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, αγγίζει πλέον το 60%.

Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε μεγάλη κοινωνική δυσαρέσκεια, με το 86% των πολιτών να δηλώνει απογοητευμένο. Χαρακτηριστικά, στη δυτική Θεσσαλονίκη η κατάσταση περιγράφεται ως «κάδος απορριμμάτων», ενώ στο κέντρο της πόλης περίπου 2.200 καταστήματα παραμένουν κλειστά. Η εικόνα αυτή επιδεινώνεται από τους πλειστηριασμούς και τα ξεπουλήματα μεγάλων επιχειρήσεων. Το κείμενο αποδίδει την ευθύνη στο «αθηναϊκό κατεστημένο», το οποίο συγκεντρώνει πόρους και ευκαιρίες, αφήνοντας τη Θεσσαλονίκη στο περιθώριο.

 

Παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις και τις επισκέψεις κυβερνητικών στελεχών, οι αναγκαίες «θεραπείες ανισοτήτων» δεν έχουν υλοποιηθεί. Το αφήγημα της «πόλης των υπηρεσιών» έχει αποτύχει να φέρει ευημερία, ενώ τα έργα υποδομής, αν και σημαντικά, δεν επαρκούν για να δημιουργήσουν νέο εισόδημα και να καλύψουν το χάσμα μεταξύ προσδοκιών και αποτελεσμάτων.

 

Σύμφωνα με το κείμενο, η Θεσσαλονίκη υποφέρει από αναπτυξιακούς περιορισμούς που εμποδίζουν τις επενδύσεις. Η γραφειοκρατία και η έλλειψη στρατηγικής φρενάρουν την ανάπτυξη. Οι απαραίτητες διορθωτικές αλλαγές στη χωροταξική και αναπτυξιακή νομοθεσία, όπως η άρση των φρένων στις επενδύσεις σε περιοχές όπως το Καλοχώρι-Πόντου και οι Λαχανόκηποι, είναι πασίγνωστες.

 

Το κείμενο καταλήγει σε ένα κρίσιμο ερώτημα: γιατί αυτές οι διορθώσεις δεν έχουν γίνει τόσα χρόνια; Ποιος τις φρενάρει και ποιος είναι ικανός να τις υλοποιήσει; Η κοινωνία, κουρασμένη από τις υποσχέσεις, προσδοκά άμεσες δράσεις που θα αξιοποιήσουν το δυναμικό της πόλης και θα φέρουν την ανάπτυξη σήμερα, όχι αύριο.

Η Θεσσαλονίκη σε Κρίση

Προσφατα αρθρα

Η ανάγκη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για νέα σκαριά και πως μια παλιά πρόταση, μπορεί να γίνει ευκαιρία για την αναγέννησή του

  Πηγή εικόνας: ιστότοπος, «ALS NAVAL SHIPS DESIGN». Τα σκάφη που βλέπουμε στην εικόνα, ΔΕΝ είναι...

Έρχονται τσουχτερά πρόστιμα για ανασφάλιστα Ι.Χ., τέλη και ΚΤΕΟ

  Ολοκληρώθηκαν οι πρώτοι διασταυρωτικοί έλεγχοι και στάλθηκαν ειδοποιήσεις σε ιδιοκτήτες οχημάτων που είναι ανασφάλιστα...

Η Μάχη της Πέλλας κατά της Ευλογιάς των Αιγοπροβάτων: Μέτρα Βιοασφάλειας και Αγωνία των Κτηνοτρόφων

Η Μάχη της Πέλλας κατά της Ευλογιάς των Αιγοπροβάτων Γράφει ο Μίλτος Παπαδημητρίου  Η ευλογιά των...

Ενεργός Πολίτης με Erasmus+: Το ΣΔΕ Γιαννιτσών «Πρεσβευτής» της Ελληνικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ιταλία και την Τουρκία

  Διπλή Ευρωπαϊκή Δράση: Σεμινάριο στο Κάλιαρι για τις Ευρωπαϊκές Αξίες και Job Shadowing με...

Παρομοια αρθρα

Η ανάγκη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για νέα σκαριά και πως μια παλιά πρόταση, μπορεί να γίνει ευκαιρία για την αναγέννησή του

  Πηγή εικόνας: ιστότοπος, «ALS NAVAL SHIPS DESIGN». Τα σκάφη που βλέπουμε στην εικόνα, ΔΕΝ είναι...

Έρχονται τσουχτερά πρόστιμα για ανασφάλιστα Ι.Χ., τέλη και ΚΤΕΟ

  Ολοκληρώθηκαν οι πρώτοι διασταυρωτικοί έλεγχοι και στάλθηκαν ειδοποιήσεις σε ιδιοκτήτες οχημάτων που είναι ανασφάλιστα...

Η Μάχη της Πέλλας κατά της Ευλογιάς των Αιγοπροβάτων: Μέτρα Βιοασφάλειας και Αγωνία των Κτηνοτρόφων

Η Μάχη της Πέλλας κατά της Ευλογιάς των Αιγοπροβάτων Γράφει ο Μίλτος Παπαδημητρίου  Η ευλογιά των...
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com