ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ
Σχετικά με όσα ανυπόστατα κυκλοφορούν με την απαγόρευση διέλευσης της γέφυρας Αρσενίου, αλλά καιτην αντοχή αυτής αλλά και προς αποκατάσταση της αλήθειας αναφέρω τα εξής:
Η γέφυρα Αρσενίου κατασκευάστηκε το 1948 στα πλαίσια των πολεμικών αποκαταστάσεων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου .
Ανάλογες γέφυρες με την ίδια φιλοσοφία την ίδια εποχή κατασκευάστηκαν και σε άλλα μέρη της χώρας μας.
Η γέφυρα αυτή όντως εξυπηρετεί μεγάλο πληθυσμό μίας ευρύτερης περιοχής και ειδικότερα τους κατοίκους του Δήμου Σκύδρας.
Είναι ξεκάθαρο σε όλους όσους έχουν την ελάχιστη σχέση με τη διάρθρωση και τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών, ότι η συντήρηση ο έλεγχος και η επανακατακευή της γέφυρας, είναι αρμοδιότητα του οικείου δήμου που έχει και την αρμοδιότητα της οδού που εξυπηρετεί η γέφυρα και δη του Δήμου Σκύδρας.
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με γνωμοδότηση του το 2020, ξεκαθάρισε, ότι την αρμοδιότητα για τα τεχνικά έργα των οδών και πάσης φύσεως γέφυρες, συντηρήσεις και κάθε είδους παρεμβάσεις, έχει, ο έχων την αρμοδιότατα συντήρησης του δρόμου.
Είναι αστείο στην παρούσα φάση και με όλα όσα έχουν γίνει, να τίθεται θέμα αρμοδιότητας.
Αυτή καθαυτή η υπογραφή της Δημάρχου Σκύδρας στο σώμα της Προγραμματικής Σύμβασης στις 26-01-2017 υποδηλώνει ξεκάθαρα ότι αποδέχεται ότι η μελέτη, η συντήρηση και φυσικά η επανακασκευή είναι αρμοδιότητα του Δήμου Σκύδρας. Αν ήταν αρμοδιότητα της Περιφέρειας όπως δηλώνει η κα Δήμαρχος, η Περιφέρεια θα προχωρούσε στη μελέτη της γέφυρας χωρίς την σύναψη προγραμματικής Σύμβασης και χωρίς φυσικά τη συναίνεση του Δήμου Σκύδρας.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είναι αλήθεια ότι στα πλαίσια μίας πολιτικής που προσπαθεί να λύσει προβλήματα της τοπικής κοινωνίας και λαμβάνοντας υπ’ όψη την παλαιότητα της γέφυρας αλλά και την ανησυχία των κατοίκων,το 2015 ενέταξε στο τεχνικό της πρόγραμμα ένα ποσό για την εκπόνηση μελέτης –μέσω προγραμματικής σύμβασης, καθώς όπως έχει ήδη αναφερθεί δεν είχε καμία αρμοδιότητα– και την επανακατασκευή αυτής.
Το ποσόν με το οποίο επεγράφη η προγραμματική σύμβαση, ήταν 25.000 ευρώ, ποσό μηδαμινό για την εκπόνηση της μελέτης.
Μάλιστα, στην προγραμματική σύμβαση αναφέρεται ως τίτλος:
Αριθμ. Συνεδρίασης 19η/19-10-2016 Αριθμ. Απόφασης 214/2016
ΘΕΜΑ 8ο
«Έγκριση σύναψης προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δήμου Σκύδρας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας-Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας την εκπόνησης οριστικής μελέτης και την κατασκευή (μεταγενέστερα και εφόσον εξευρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι) του αντίστοιχου έργου «Ανακατασκευή γέφυρας Αρσενίου» από την Π.Ε. Πέλλας»
Το 2018,αντιλαμβανόμενηη ΠΕ Πέλλας ότι το κόστος αυτών των μελετών ήταν πολλαπλάσιο του αρχικού ποσού των 25.000 ευρώ, απέσυρε αυτό το ποσό από το τεχνικό της πρόγραμμα.
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 που ανέλαβα τα καθήκοντα μου, επανειλημμένως, είτε με έγγραφα στο Υπουργείο Υποδομών είτε με προσωπικές επισκέψεις στον εκάστοτε Υπουργό, προσπάθησα να δρομολογήσω την εκπόνηση μελετών σε πρώτη φάση και την εύρεση πόρων σε δεύτερη φάση, από το Υπουργείο Υποδομών.
Αυτό έπραξα και κατά την τελευταία επίσκεψή μου στον ΥπουργόΥποδομών κ. ΧρήστοΔήμα στις 24/9/2025, τον οποίο ενημέρωσα ότι σε συνεννόηση με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη των έργων της Κεντρικής Τεχνικής Υπηρεσίας της ΠΚΜ στην Θεσσαλονίκη τον κ. Μπίλλια, με αφορμή το πρόγραμμα ελέγχου γεφυρών που υλοποιείται από το ΤΕΕ και χρηματοδοτείται από το ΥπουργείοΥποδομών, εντάξαμε και τη συγκεκριμένη γέφυρα Αρσενίου, μη αρμοδιότητας μας, όπουέχουν τοποθετηθεί αισθητήρες στην γέφυρα, για να εξεταστεί η συμπεριφορά της και συμφωνήσαμεμε τον κ. Δήμα, όταν θα έχουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, θα μιλήσουμε για συντήρηση της γέφυρας ή για χρηματοδότηση μελέτης από το Υπουργείο Υποδομών για νέα γέφυρα.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω ότι επί της θητείας μου στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας ως Αντιπεριφερειάρχη, ολοκληρώθηκαν και άλλα έργα μέσω προγραμματικής σύμβασης εντός των ορίων του Δήμου Σκύδρας κατόπιν αιτημάτων του Δήμου.
Ενδεικτικά αναφέρω την ασφαλτόστρωση στην ΤΚ Ριζού προϋπολογισμού 250.000 € και τις ασφαλτοστρώσεις εντός σχολικών μονάδων του Δήμου προϋπολογισμού 100.000 €.
Το θέμα σήμερα είναι, ότι η γέφυρα είναι κλειστή και ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας.
Η γέφυρα, είναι κλειστή με αποκλειστική ευθύνη του Δήμου Σκύδρας, καθώς έστειλε έγγραφα προς πάσα κατεύθυνση (Υπουργείο, Περιφέρεια, Τροχαία, Εισαγγελία κλπ) με στόχο να θεωρηθεί ότι υπεύθυνη για την γέφυρα είναι η Περιφέρεια.
Ο χαρακτηρισμός της γέφυρας ως επικίνδυνης από τον ΔήμοΣκύδρας, ουσιαστικά οδήγησε τον Εισαγγελέα στην απόφαση να ζητήσει το κλείσιμό της.
Αλήθεια, από πού προκύπτει ότι η γέφυρα είναι επικίνδυνη; Η γέφυρα είναι πολύ παλιά, είναι όμως επικίνδυνη;
Έχει ο Δήμος κάποια στοιχεία τα οποία δεν γνωρίζουμε και βεβαιώνουν ότι η γέφυρα είναι επικίνδυνη;
Γιατί δεν περίμενε ο Δήμος να ολοκληρωθεί ο έλεγχος που γίνεται στην γέφυρα και μετά η Δήμαρχος που έχει και την αρμοδιότητα, εάν η γέφυρα είναι επικίνδυνη , να την κλείσει , ή να την κλείσει για τα μεγάλαφορτηγά και να περνούν τα τρακτέρ και τα Ι.Χ.
Προσωπικά ως Αντιπεριφερειάρχης της ΠΕ Πέλλας αναμένω
α) Να ολοκληρωθεί το γρηγορότερο ο έλεγχος της γέφυρας και να δοθούν τα αποτελέσματα στον Δήμο Σκύδρας
β) Ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας , στεκόμαστε αρωγοί στα προβλήματα των Δήμων. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα της έρευνας δείξουν ότι είναι ακατάλληλη η γέφυρα και χρειάζεται είτε ενίσχυση είτε ανακατασκευή, θα είμαστε αρωγοί σε αίτημα που θα υποβληθεί από τον Δήμο Σκύδρας.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ

