Σήμερα παρουσιάζεται στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, που στοχεύει στην ριζική αναμόρφωση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Βασικοί πυλώνες του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της ασφάλειας και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου, με ορίζοντα τα δύο χρόνια που απομένουν μέχρι τις εκλογές.
Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις, το νομοσχέδιο αξιοποιεί την τεχνογνωσία του Ελληνικού Συστήματος Εντοπισμού HEPOS, προσφέροντας ακριβή δορυφορική παρακολούθηση της θέσης των συρμών σε πραγματικό χρόνο, ορατή τόσο στους επιβάτες όσο και στο νέο ενιαίο κέντρο ελέγχου του ΟΣΕ. Επιπλέον, προβλέπεται η τοποθέτηση καμερών στο μπροστινό και πίσω μέρος των αμαξοστοιχιών, με δυνατότητα ζωντανής παρακολούθησης της κίνησης μέσω εφαρμογής.
Για την ενίσχυση της ασφάλειας, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει προσλήψεις σε ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αξιολόγηση του προσωπικού με πιθανές απολύσεις σε περίπτωση διαρκών λαθών, βελτίωση της συντήρησης και άλλα μέτρα. Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε ότι δεν καταργείται ο δεύτερος μηχανοδηγός και θα υπάρχει προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, ενώ θα τοποθετηθούν κάμερες και στην καμπίνα του μηχανοδηγού.

