+35
°
C
High:+41
Low:+23
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun
ΑρχικήΑποκλειστικά νέαΤι συμβαίνει με το Φράγμα του Αλμωπαίου; - Γιατί δεν προχωράνε οι...

Τι συμβαίνει με το Φράγμα του Αλμωπαίου; – Γιατί δεν προχωράνε οι διαδικασίες

Δημοσιευτηκε στις

Όπως σας είχαμε ενημερώσει πριν από λίγες ημέρες, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Φράγματος του Αλμωπαίου κηρύχθηκε άγονος. Μάλιστα, το γεγονός ότι καμία από τις υποψήφιες κατασκευαστικές εταιρείες δεν έδειξε εν τέλει ενδιαφέρον για την αναδοχή του έργου, προκάλεσε τεράστια έκπληξη και δημιούργησε πολλά ερωτηματικά. Υπενθυμίζουμε ότι, ο διαγωνισμός προκηρύχτηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο πλαίσιο του προγράμματος Ύδωρ 2.0, για την κατασκευή 6 μεγάλων αρδευτικών έργων σε ολόκληρη τη Χώρα, παρείχε όλα τα εχέγγυα και τις προϋποθέσεις ως ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα επένδυση.

Έλαβαν μέρος, μέχρι το τελικό στάδιο της υποβολής οικονομικών προσφορών, οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες της Χώρας ( ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, METLEN Μυτιλιναίος, THALIS, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΕΡΜΩΝ, Γκολιόπουλος ΑΤΕ, SAUR).

Ο φάκελος του έργου, αλλά και η οικονομοτεχνική μελέτη, καταρτίστηκαν από την εταιρία Deloitte και κατατέθηκε στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ. Έπειτα, εγκρίθηκε από την Διϋπουργική επιτροπή υπό την προεδρία του Αναπληρωτή Υπουργού Νίκος Παπαθανάσης με την συμμετοχή του Υπουργού Θεόδωρου Σκυλακάκη.

Ο προϋπολογισμός του αρδευτικού δικτύου του Φράγματος Αλμωπαίου έφθανε στα 115 εκατ. ευρώ, τα 34.500.000 ευρώ ήταν από το ταμείο ανάκαμψης, τα οποία – μετά την ¨έλλειψη ενδιαφέροντος¨, προφανώς θα δοθούν σε άλλα έργα.  Πόσο τυχαία είναι αυτή η εξέλιξη;

Η κατασκευή του Φράγματος του Αλμωπαίου, είναι ένα έργο μεγάλης και κομβικής σημασίας για την τοπική κοινωνία αλλά και για τον Νομό Πέλλας στο σύνολό του. Με την ολοκλήρωση του, θα αρδεύσει 140.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης, θα στηρίξει και θα διευκολύνει έναν πολύ μεγάλο αριθμό των αγροτών, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και η λίμνη – φράγμα θα τονώσει περαιτέρω την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ παράλληλα, αποτελεί και ένα έργο αντιμετώπισης της λειψυδρίας – που ταλανίζει την περιοχή μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα- και της κλιματικής κρίσης.

Τα παραπάνω δεδομένα, κάνουν το έργο να είναι δελεαστικό για οποιαδήποτε κατασκευαστική εταιρεία το αναλάβει, όμως όταν ήρθε η ώρα των τελικών προσφορών, οι κατασκευαστικές εταιρίες έδωσαν προσφορές για τα 5 από τα 6 έργα (σε Λασίθι, Μεσσηνία, Λάρισα- Καρδίτσα, Ξάνθη, Καρδίτσα) αδιαφορώντας πλήρως για το αρδευτικό δίκτυο του Φράγματος Αλμωπαίου στην Πέλλα με αποτέλεσμα να μην δώσουν καμία προσφορά, ενώ διαβεβαίωναν ότι θα καταθέσουν προσφορές και είχαν μάλιστα καταθέσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Αιχμές άφησε η δήλωση του πρώην Υπουργού Γιώργου Καρασμάνη

Ο πρώην Υπουργός με ανάρτησή του, έκανε ευρύτερα γνωστή την εξέλιξη του έργου, αφήνοντας μάλιστα και αιχμές για την «έλλειψη ενδιαφέροντος» από τις κατασκευαστικές εταιρίες. Ο ίδιος έγραψε:

«Σε ότι αφορά στην άλλη προβαλλόμενη ¨δικαιολογία¨, ότι καθυστέρησαν τα δημοτικά συμβούλια Πέλλας και Σκύδρας να εγκρίνουν την παραχώρηση των γεωτρήσεων και ότι αυτό φόβισε τις εταιρείες και, ακόμη, ότι το νερό δεν θα ήταν επαρκές για να τροφοδοτήσει το αρδευτικό δίκτυο μέχρι να κατασκευαστεί ο ταμιευτήρας του φράγματος, αυτά είναι – επιεικώς – ¨προφάσεις εν αμαρτίες¨, δεδομένου ότι, στελέχη του Υπουργείου μαζί με εκπροσώπους των εταιρειών ήρθαν τον Οκτώβριο του 2023 στην Πέλλα για επιτόπια έρευνα, ενημερώθηκαν, και διαπίστωσαν ιδίοις όμμασιν την κατάσταση.»

Γιώργος Καρασμάνης: Αβάσιμη και ύποπτη η “δικαιολογία” για να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός για το Φράγμα Αλμωπαίου                                                    

Ο Γιώργος Καρασμάνης είχε αλλεπάλληλες συναντήσεις με Γενικούς Γραμματείς, υπηρεσιακά στελέχη , τεχνικούς συμβούλους αλλά και συναρμόδιους Υπουργούς, οι οποίοι του δήλωσαν ότι αναγνωρίζουν τις πολύχρονες προσπάθειες και την απόλυτη ταύτισή του σε όλα τα επίπεδα με το Φράγμα Αλμωπαίου και την τεράστια αναπτυξιακή, οικονομική, περιβαλλοντική σημασία του έργου για την Πέλλα. Και ότι είναι αποφασισμένοι να το εντάξουν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα με χρήματα του ΠΔΕ – ΣΔΙΤ και κοινοτικούς πόρους για την κατασκευή του.

Ο πρώην Υπουργός, τους επισήμανε ότι, για την επίλυση του προβλήματος και για να ξεπεραστεί το αδιέξοδο, οι μόνες ενδεδειγμένες λύσεις είναι να μη κηρυχτεί άγονος ο διαγωνισμός ως προς τον Αλμωπαίο, και να δοθεί μια μικρή παράταση για να κληθούν οι εταιρείες σε διαβούλευση για να καταθέσουν τις προσφορές τους.

Σε διαφορετική περίπτωση η ένταξη της κατασκευής του έργου – όπως προτείνουν – σε νέο πρόγραμμα, να γίνει με ταχείες διαδικασίες, ώστε μέσα στο 2025 να ξεκινήσουν οι εργασίες και το έργο να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026, όπως αρχικά προβλεπόταν.

O Γιώργος Καρασμάνης δηλώνει αποφασισμένος, να μην αφήσει να πάνε χαμένοι αγώνες ετών. Δεσμεύεται ότι, ο λαός της Πέλλας που επί σειρά ετών τον τιμά με την εμπιστοσύνη και την ψήφο του, θα έχει συνεχή και πλήρη ενημέρωση για όσα συνέβησαν και συμβαίνουν. Θα παρακολουθεί καθημερινά και εκ του σύνεγγυς όλες τις διαδικασίες για την επαναπροκήρυξη του έργου, που για αυτόν αποτελεί έργο ζωής.

Το Φράγμα Αλμωπαίου ποταμού και το αρδευτικό του δίκτυο θα γίνουν πράξη, μέσα σε αυτήν την τετραετία. Σε πείσμα όλων εκείνων που επιχειρούν να ¨φρενάρουν¨ τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης – όχι μόνο αυτήν για το Φράγμα, αλλά και άλλες δεσμεύσεις που αφορούν τον Νομό μας. Σε κάθε περίπτωση η καθυστέρηση του έργου είναι ένα μεγάλο πλήγμα για την Πέλλα και την Μακεδονία και δημιουργεί αν μη τι άλλο ανησυχία και προβληματισμό, ποιος δεν θέλει την θετική έκβαση του έργου και τι συμφέροντα κρύβονται πίσω από αυτό

Προσφατα αρθρα

Ο Δήμος Κυριλίδης φέρνει στη λογοδοσία την υπόθεση της πρώην ΓΕΣΠΟΒ στο Μαυροβούνι. Ποιος λειτουργεί τις εγκαταστάσεις και με ποια νομιμοποίηση?

Ο Δήμος Κυριλίδης φέρνει Ένα σοβαρό ζήτημα διαφάνειας και ευθύνης στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας...

Γιώργος Καρασμάνης: 40 χρόνια δράσης και προσφοράς του Δικηγορικού Συλλόγου Γιαννιτσών

Γιώργος Καρασμάνης: 40 χρόνια δράσης Στην επετειακή εκδήλωση για τα 40 χρόνια από την ίδρυση...

Γιώργος Καρασμάνης: Χρηματοδότηση 700 χιλιάδες ευρώ για τον Δήμο Σκύδρας

Γιώργος Καρασμάνης: Χρηματοδότηση 700 χιλιάδες Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε σήμερα ο Γιώργος Καρασμάνης με...

Θεοδώρα Τζάκρη: «Γρήγορες και δίκαιες αποζημιώσεις στους παραγωγούς της Πέλλας και Ημαθίας, που οι καλλιέργειες τους επλήγησαν από παγετό στο προανθικό στάδιο»

Θεοδώρα Τζάκρη: «Γρήγορες και δίκαιες αποζημιώσεις Ο παγετός που σημειώθηκε στις 19, 20 και 21...

Παρομοια αρθρα

Ο Δήμος Κυριλίδης φέρνει στη λογοδοσία την υπόθεση της πρώην ΓΕΣΠΟΒ στο Μαυροβούνι. Ποιος λειτουργεί τις εγκαταστάσεις και με ποια νομιμοποίηση?

Ο Δήμος Κυριλίδης φέρνει Ένα σοβαρό ζήτημα διαφάνειας και ευθύνης στη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας...

Γιώργος Καρασμάνης: 40 χρόνια δράσης και προσφοράς του Δικηγορικού Συλλόγου Γιαννιτσών

Γιώργος Καρασμάνης: 40 χρόνια δράσης Στην επετειακή εκδήλωση για τα 40 χρόνια από την ίδρυση...

Γιώργος Καρασμάνης: Χρηματοδότηση 700 χιλιάδες ευρώ για τον Δήμο Σκύδρας

Γιώργος Καρασμάνης: Χρηματοδότηση 700 χιλιάδες Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε σήμερα ο Γιώργος Καρασμάνης με...
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com