” Το τρένο θα σφυρίξει τρείς φορές!!”
Σύμφωνα με τον Σταθμάρχη, πολύτιμη ήταν η βοήθεια του Βουλευτή Λάκη Βασιλειάδη
Δανειζόμαστε αυτό τον κινηματογραφικό τίτλο, γιατί τόσα είναι τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου, στην γραμμή Έδεσσα- Θεσσαλονίκη που εκτελούνται από τις 16 Δεκεμβρίου!
Η ΕΠΑΝΟΔΟΣ.
Η είδηση βεβαίως είναι ότι εδώ και 20 μέρες η Έδεσσα έχει και πάλι σιδηροδρομική σύνδεση με την συμπρωτεύουσα, μετά από αναμονή 2,5 χρόνων!! Το 2021, θυμόμαστε όλοι ότι είχε ληφθεί η απόφαση για το σταμάτημα των δρομολογίων, στην γραμμή Θεσσαλονικής – Φλώρινας, με ενδιάμεσο σταθμό την πόλη της Έδεσσας. Γεγονός που απογοήτευσε πολύ κόσμο, που το χρησιμοποιούσε για να πάει στις δουλειές του. Μετά όμως το δυστύχημα των Τεμπών, άρχισε σταδιακά η επάνοδος των δρομολογίων και σε γραμμές εκτός κεντρικού άξονα ( Θεσσαλονίκη – Αθήνα).
ΤΑ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ
Σε αυτό το σημείο, πρέπει να διευκρινιστεί, ότι η νέα διαχειριστική εταιρία, αποφάσισε την επαναλειτουργία της γραμμής, μέχρι την Έδεσσα και κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ” πότε και πώς” θα επεκταθεί η σύνδεση μέχρι την Φλώρινα. Στο μεταξύ, έτσι όπως είναι διαμορφωμένα τα δρομολόγια, δεν ταιριάζουν στον κόσμο. Αν θέλει κανείς να πάει στην δουλειά του, που βρίσκεται για παράδειγμα στην Θεσσαλονίκη, δεν μπορεί!!! Υπάρχουν τρία άβολα δρομολόγια. Το ένα είναι το πρωί (7.05′), το άλλο το απόγευμα (4.00′) και το τελευταίο το βράδυ (9.30′). Έτσι, η πρεμιέρα και η συνέχεια της, κάθε άλλο παρά αισιόδοξη είναι!! Όλο και λιγότερος κόσμος χρησιμοποιεί το τρένο, παρόλο που είναι πιο φτηνό και ασφαλές, σύμφωνα με τους ιθύνοντες του ΟΣΕ. Αντίθετα, βολεύει αυτούς που ταξιδεύουν από Θεσσαλονίκη για Έδεσσα. Με ένα πρωινό δρομολόγιο (5.00′) ένα μεσημεριανό (12.25′) και ένα βραδινό (7.00′) . Εδώ να προσθέσουμε ότι υπάρχει το αίτημα της πύκνωσης των δρομολογίων. Και φυσικά η επέκταση της διαδρομής μέχρι την Φλώρινα. Οι επιβάτες που πάνε για Φλώρινα και άλλα μέρη, πάνω από Έδεσσα, κατεβαίνουν στον τερματικό σταθμό και από εκεί λεωφορεία του ΟΣΕ τους μεταφέρουν στους προορισμούς τους!!!
ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ…
Αυτό που θέλουν οι άνθρωποι του ΟΣΕ, γιατί άλλη εταιρία ( Ιταλική) παίρνει αποφάσεις, είναι να επεκταθούν και τα δρομολόγια μέχρι την Φλώρινα. Για να γίνει όμως, αυτό χρειάζεται σε κάθε σταθμό να υπάρχει προσωπικό, καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έλλειψη σε έμψυχο υλικό. Οι προβλέψεις ωστόσο, δεν είναι αισιόδοξες. Με άλλα λόγια, χρειάζεται περισσότερη πίεση σε αυτούς που αποφασίζουν! ΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!! Αυτό που μάθαμε, μας εξέπληξε!!! Για όσους δεν το γνωρίζουν, η γραμμή Έδεσσα – Θεσσαλονίκη θεωρείται ” άγονη γραμμή”… Για όσους επίσης δεν γνωρίζουν, η Ιταλική εταιρία, που αγόρασε και διαχειρίζεται τον σιδηρόδρομο στην χώρα μας, κατέβαλε 45 εκατομμύρια. Ενώ επιδοτείται κάθε χρόνο για τις “άγονες γραμμές ” με το πόσο των 50 εκατομμυρίων!!! Χωρίς να τις αξιοποιεί καθόλου!!! Άνθρωποι που γνωρίζουν την ιστορία της γραμμής Φλώρινα – Έδεσσα – Θεσσαλονίκη, λένε με βεβαιότητα ότι πρόκειται για την πιο επικερδή γραμμή, σε ότι αφορά τόσο στην μετακίνηση ανθρώπων, όσο και στην μεταφορά εμπορευμάτων! Για παράδειγμα, υπάρχουν τώρα προσφορές για την μετακίνηση εμπορευμάτων, που δυστυχώς τώρα δεν μπορούν να γίνουν. Και όλα αυτά γιατί; Μας το εξηγούν άνθρωποι του ΟΣΕ. ” Γιατί παίζονται μεγάλα συμφέροντα!!! Θέλετε ένα παράδειγμα: Αν η μεταφορά ενός εμπορεύματος, με άλλο μέσο κοστίζει 60 ευρώ, στο τρένο θα κόστιζε μόλις 1 ευρώ!!!” Τώρα εξηγούνται όλα!!
Με παρέμβαση Λάκη Βασιλειάδη
O υπεύθυνος του σιδηροδρομικού σταθμού Έδεσσας σταθμάρχης Δημήτρης Μποζίνης μίλησε στο edessanews και στον δημοσιογράφο Τάσο και τόνισε ότι καταλυτική ήταν η στάση του Βουλευτή της ΝΔ Πέλλας Λάκη Βασιλειάδη που με δικές του ενέργειες έγινε η ένταξη των δρομολογίων μέχρι την Έδεσσα και στο επίπεδο της κυκλοφορίας και στο ζήτημα του προσωπικού. Μάλιστα ο ίδιος τον ευχαρίστησε δημόσια και προσωπικά μιας και ένα ζήτημα που ταλάνιζε την Έδεσσα και την Σκύδρα λύθηκε οριστικά.