Εκρηκτική Αύξηση Ενοικίων στη Θεσσαλονίκη:
Νέα Πρόταση για Προαστιακό Σιδηρόδρομο ζητά ο βουλευτής Κ. Χήτας – Στο Επίκεντρο η Γραμμή Θεσσαλονίκης-Έδεσσας
Θεσσαλονίκη, 1η Ιουλίου 2025 – Με την Θεσσαλονίκη να αναδεικνύεται «πρωταθλήτρια» στις αυξήσεις των ενοικίων, ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Χήτας, κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, επαναφέροντας την πρόταση για την ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηροδρόμου στις διαδρομές Θεσσαλονίκης-Σερρών και Θεσσαλονίκης-Εδέσσης, καθώς και την επιτάχυνση του έργου του «Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Θεσσαλονίκης». Στόχος της πρότασης είναι η οικονομική ανακούφιση των πολιτών μέσω της ενοικίασης φθηνότερων ακινήτων σε παρασιδηροδρομικούς οικισμούς.
Η Ακρίβεια των Ενοικίων Πνίγει τη Θεσσαλονίκη
Σύμφωνα με δημοσιεύματα της «Μακεδονίας» (12 Ιουνίου 2025) και στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το Α’ τρίμηνο του 2025 οι αυξήσεις των ενοικίων στη Θεσσαλονίκη έφτασαν το +10%, ξεπερνώντας κατά πολύ τον πανελλαδικό μέσο όρο του 6,8%. Από τον Μάιο του 2024 έως τον Μάιο του 2025, οι τιμές ενοικίασης αυξήθηκαν κατά 10,9% και έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2016. Την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση επιτείνουν τα 4.600 ακίνητα τύπου Airbnb που λειτουργούν στον Δήμο Θεσσαλονίκης, με ενδεικτικά παραδείγματα ενοικίων 700€ για 85τμ στη Μάρκου Μπότσαρη και 500€ για γκαρσονιέρα 50τμ στη Ροτόντα.
Οι υπερβολικές αυτές τιμές οδηγούν σε οικονομικό αδιέξοδο υποψηφίους ή νυν ενοικιαστές και φοιτητές, οι οποίοι αναγκάζονται να διαθέτουν πλέον του μισού μισθού τους για τη διαβίωσή τους. Παρά την αυξημένη οικοδομική δραστηριότητα, η έλλειψη διαθέσιμων και οικονομικά προσιτών κατοικιών παραμένει έντονη.
Η Λύση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου: Μια Παλιά Πρόταση Επανέρχεται – Με Έμφαση στη Γραμμή Θεσσαλονίκης-Έδεσσας
Ο βουλευτής Χήτας υπενθυμίζει ότι έχουν κατατεθεί πάνω από 15 ερωτήσεις στους προκατόχους και στον νυν Υπουργό σχετικά με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα. Οι ερωτήσεις αφορούσαν μεταξύ άλλων τις γραμμές Θεσσαλονίκης-Σερρών-Δράμας, Ξάνθης-Αλεξανδρούπολης, την διακοπή της γραμμής Δράμας-Ξάνθης από το 2019, το τουριστικό τρένο Δράμα-Ξάνθη και την ιδιαίτερα σημαντική σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Εδέσσης-Φλώρινας. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, στην πλειοψηφία τους, και ειδικά επί υπουργίας Κ. Καραμανλή, δεν λάβαμε απαντήσεις.
Η πρόταση του κ. Χήτα εστιάζει στη λειτουργία Προαστιακού Σιδηροδρόμου στις γραμμές Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Σέρρες και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα με πολλαπλά δρομολόγια. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αναβίωση και ενίσχυση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, η οποία θα δώσει κίνητρο σε υποψήφιους ενοικιαστές και φοιτητές να εγκατασταθούν σε παρασιδηροδρομικούς οικισμούς όπου υπάρχουν πολλές παλαιές ή νεότερες κατοικίες με πιο οικονομικά και συμφέροντα ενοίκια. Η γρήγορη μετακίνηση προς τον τερματικό σταθμό του Ο.Σ.Ε. στην οδό Μοναστηρίου, όπου βρίσκονται και οι τερματικοί σταθμοί του Μετρό και του Ο.Α.Σ.Θ., θα καταστήσει την επιλογή αυτή βιώσιμη.
Στην ίδια κατεύθυνση θα συμβάλει και ο «Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Θεσσαλονίκης», ένα έργο που «συνεχώς εξαγγέλλεται και ποτέ δεν υλοποιείται», σημειώνει ο βουλευτής. Η υλοποίηση αυτών των προτάσεων θα συμβάλει στην αποκέντρωση, στην οικονομική ανακούφιση των χαμηλότερων εισοδηματικά τάξεων, στην άνθηση των δυτικών οικισμών της Β’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης και των όμορων νομών, καθώς και στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης. Ο κ. Χήτας επισημαίνει ότι πρόκειται για πρακτική που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες σε προηγμένες χώρες όπως η Δυτική Ευρώπη και η Ιαπωνία.
Ερωτήσεις προς τον Υπουργό:
Με βάση τα παραπάνω, ο βουλευτής Κωνσταντίνος Χήτας ζητά από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να απαντήσει στα εξής:
- Προτίθεται να προχωρήσει στη λειτουργία Προαστιακού Σιδηροδρόμου στις γραμμές Θεσσαλονίκης-Σερρών και Θεσσαλονίκης-Εδέσσης; Σε αρνητική απάντηση, ζητά το σκεπτικό της άρνησης.
- Πότε επιτέλους θα τεθεί σε λειτουργία ο «Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Θεσσαλονίκης»; Επίσης, ζητά ενημέρωση για το στάδιο σχεδιασμού του συγκεκριμένου έργου.
Εκρηκτική Αύξηση Ενοικίων στη Θεσσαλονίκη: