Το να κραυγάζουμε για τον μοναδικό πολιτισμό μας υιοθετώντας εθνικιστική ρητορική όχι μόνο δεν έχει νόημα, αλλά λειτουργεί και υπονομευτικά στην έκφραση μιας σύγχρονης διπλωματίας .
Η ιστορική μας ταυτότητα περικλείεται στο οικόπεδο μας.
Πέλλα, πρωτεύουσα του Μακεδονικού κράτους, Πέλλα αρχαιολογικά ευρήματα που μαρτυρούν το ιστορικό μας παρελθόν, και αποδεικνύουν τη φυλετική σύσταση και καταγωγική μας ιστορία. Η ιστορία πάντα ενέχει την υποκειμενικότητα της ιστορικής πρόσληψης της και το στοιχείο της μυθοπλαστικής απόδοσης, μόνο που αυτό δεν ισχύει για την Πέλλα. Το αποδεικνύουν τα ομιλούντα αγάλματα και τα αρχαιολογικά ευρήματα. Οι αιώνες που πέρασαν δε στάθηκαν ικανοί να ενταφιάσουν την ιστορία μας και την αλήθεια της. Μόνο εμείς είμαστε το εμπόδιο, κρύβουμε και κρυβόμαστε από την απόδοση του ιστορικού παρελθόντος στους νεότερους Έλληνες και τους άλλους λαούς που θέλουν να μάθουν για το Μακεδονικό κράτος που δόξασε “στον κόσμο τον μικρό τον Μεγα” ο Μ. Αλέξανδρος. Ιστορικοί μελετούν και αντιμετωπίζουν με δέος τον πολιτισμό μας, ενώ μεγάλοι σκηνοθέτες αποδίδουν κινηματογραφικά “τα έργα και ημέρες” του ένδοξου αυτού τόπου.
Τι κάνουμε εμείς; Πώς αξιοποιούμε όλο αυτό το κεφάλαιο; Κάνουμε μεταβίβαση ευθυνών και μετακυλιούμε τα πάντα στο Υπουργείο Πολιτισμού σαν να μην μπορούμε να δράσουμε, σαν η Δημοτική Αρχή να μην έχει αυτή την ευθύνη, σαν να μην μπορούμε να αναλάβουμε την πρωτοβουλία της σήμανσης και προσβασιμότητας από και προς τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο. Στις ευρωπαϊκές χώρες αξιοποιούν αχνά σημάδια ιστορίας κι εμείς αδιαφορούμε εγκληματικά για την καλλιέργεια της ιστορικής μας μνήμης. Την απεμπολούμε από έλλειψη ιστορικής συνείδησης και συνευθύνης. Εμποδίζουμε με αλαζονική απάθεια να γίνει κοινωνός και υπερασπιστής ο Έλληνας, ο ξένος που θέλει να μάθει, να δει και να κατανοήσει αυτό που φέρουμε ως ταυτότητα λαού. Ιστορική ξενότητα εκ των έσω μας οδηγεί στη λήθη.
Οι αδυναμίες εύκολης και σύντομης προσβασιμότητας, στέκονται εμπόδιο στον χώρο και στην επισκεψιμότητα του Αρχαιολογικού Μουσείου. Πληροφορίες ανύπαρκτες, ηλεκτρονική απουσία απόκτησης εισιτηρίου προκαλούν δυσφορία και αποτρέπουν την έκφραση ενδιαφέροντος. Καμία προβολή, καμία επαφή με διεθνή τουριστικά γραφεία ένταξης του μουσειακού χώρου σε ένα δίκτυο ιστορικού τουρισμού στη Μακεδονία.
Η Βόρεια Μακεδονία αγωνίζεται με κακόγουστα κατασκευάσματα για την παραχάραξη της ιστορίας και εμείς έχουμε τις αποδείξεις του «είναι και φαίνεσθαι” όμως δεν το επικοινωνούμε.
Αλήθεια, πώς να μην προκύπτουν κάθε τόσο εδαφικές και ονοματολογικές αμφισβητήσεις , όταν εμείς κωφεύουμε στις ανάγκες της σύγχρονης τουριστικής προβολής και καταξίωσης του δικού μας πολιτισμού;
Ευθυμιάδου Γεωργία (e-mail:geoef@hotmail.gr)
Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Δ.Ε Κρύας Βρύσης
Πέλλα, Δήμος για όλους, Καστερίδης Στάθης